Перспективний план виховної роботи на 2024-2025 н.р.
ЗАТВЕРДЖЕНО Рішення педагогічної ради Від 29.08.2024_№1_ План виховної роботи Нижньосиньовецького ліцею на 2024/2025 н.р.
|
І. Вступ
Заклад освіти XXI століття – це відкрита освітня система, спрямована на розвиток, навчання і виховання дитини як успішного суб’єкта особистісного життя, відповідального патріота, громадянина і компетентного професіонала.
Сучасна стратегія спонукає педагогічний колектив нашого закладу освіти до активного пошуку концепцій, програм, модулів, технологій, які б могли оптимально задовольнити потреби і вимоги суспільства щодо виконання закладом основної місії – забезпечення благополуччя дитини через створення безпечного середовища для її фізичного, духовного, морального здоров’я.
Наш ліцей – це:
- дитиноцентричний заклад освіти, де кожен здобувач освіти розвивається і натхненно навчається для життя;
- сучасний простір, що об’єднує однодумців (здобувачів освіти, батьків, учителів) та надихає вдосконалювати себе і світ;
- місце, де зростають успішні здобувачі освіти – майбутні лідери, архітектори позитивних змін з великим українським серцем;
- територія довіри та можливостей для постійного розвитку здобувачів освіти, батьків, учителів;
- ефективні вчителі-новатори, що володіють сучасними методами виховання та втілюють прогресивні ідеї сьогодення.
Виховний процес в умовах воєнного часу – це виклик для закладу освіти, учителів, здобувачів освіти та їх батьків. Тому перед кожним педагогом постало чимало складних і важливих питань: як працювати в умовах військового стану, на чому закцентувати акценти?
Війна внесла корективи в усі сфери життя, освіта не стала винятком.
В умовах цих викликів виховна робота набуває іншого змістового наповнення, потребує інших підходів до виховання та формування особистості, посилення певних змістово-смислових напрямків, має відповідати основним засадам державної політики у сфері української національної та громадянської ідентичності, стає складовою забезпечення національної безпеки України.
Найбільш актуальними та затребуваними залишаються знання щодо формування навичок безпечної поведінки та зміцнення і збереження життя і здоров'я. Військові дії на території України, мінна загроза, ракетні удари – це реальна небезпека для нашого життя.
Воєнне сьогодення та повоєнне завтра вимагає від педагогічних колективів чіткої злагодженої співпраці в основному напрямку. В ліцеї створені належні умови для розвитку та навчання здобувачів освіти, паралельно забезпечивши безпечне середовище для всіх учасників освітнього процесу. Завдання, що їх мають реалізувати в кожному закладі освіти, чітко означені в плані заходів із реалізації Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі до 2024 року (Указ Президента України від 25.05.2020 №195/2020, Розпорядження Кабінету міністрів України від 24.02.2023 №174-р). Зокрема, у Національній стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі до 2024 року зазначено, що «…Учні та педагогічні працівники потребують такого стану освітнього середовища, в якому вони відчуватимуть фізичну, психологічну, інформаційну та соціальну безпеку, комфорт і благополуччя. Згідно зі Статтею 57-1 Закону України від 15.03.2022 № 2126-ІX «Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану», за рішенням педагогічної ради організація освітнього процесу в закладі освіти відбувається у змішаній формі. Важливим документом у сфері виховання культури безпеки учнів є Концепція безпеки закладів освіти, схвалена розпорядженням КМУ від 07 квітня 2023 року № 301-р, у якій зафіксовано, що формування компетентностей безпеки в учасників освітнього процесу можливо забезпечити шляхом організації системного навчання учасників освітнього процесу дій в умовах надзвичайних ситуацій.
Одним з пріоритетних напрямків виховної діяльності нашого закладу освіти є і залишається національно-патріотичне виховання. Робота планується відповідно положень Концепції національно-патріотичного виховання молоді на 2022-2025 роки. Наскрізними лініями в освітньому процесі залишається волонтерська діяльність.
Під час моніторингу стану національно-патріотичного виховання встановлено, що формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави, виховання патріотичних почуттів, правосвідомості педагогічним колективом здійснюється наскрізно - через освітній процес, позакласну виховну діяльність, діяльність органів учнівського самоврядування, план роботи педагога-організатора, плани класних керівників, методичної комісії класних керівників. Педагоги ознайомлені з методами національно-патріотичного виховання на уроках: протидія дезінформації, спонукання зростаючої особистості до активної протидії українофобству, аморальності, сепаратизму, шовінізму, фашизму; розвиток духовності і моральності у суспільстві, утвердження традиційних сімейних цінностей, виховання поваги до Конституції України, законів України, державної символіки, виховання культури особистості. Уже в молодших класах здобувачі освіти усвідомлюють такі поняття, як «Батьківщина», «подвиг», «патріот», вчаться шанувати землю батьків, вивчають свій родовід. У старших класах патріотичне виховання спрямовується на пізнавально-інтелектуальну діяльність здобувачів освіти. І здійснюється воно під час вивчення навчальних предметів, зокрема «Правознавства», «Історії України», «Української мови та літератури», «Захисту України» та під час позакласних виховних заходів. Патріотичне виховання наскрізно пронизує весь освітній процес, органічно поєднує національне, громадянське, моральне, родинно-сімейне, естетичне, правове, екологічне, фізичне, трудове виховання. Впродовж навчального року підтримувався зв’язок з захисниками: діти виготовляли обереги для захисників, постійно проводили акцію «Прапор об'єднає», писали побажання і слова підтримки військовим та відправляли на передові позиції, де воюють наші земляки. Передавали дитячі малюнки, обереги, сувеніри, засоби гігієни, смаколики, шкарпетки.
Відповідно до Указу президента України від 18.05.2019 «Про стратегію національно – патріотичного виховання, з метою виховання в учнівської молоді патріотизму, любові до України, національної гідності та вшанування героїв – захисників незалежної та суверенної держави, підтримки юних патріотів, джур, які вивчають історію та традиції свого краю, рій нашого закладу освіти є активними учасниками Всеукраїнської дитячо – юнацької військово – патріотичної гри «Сокіл» («Джура).
З метою цифрового розвитку та підвищення рівня обізнаності у сфері кібербезпеки учасників освітнього процесу та підвищення рівня медіграмотності учасників освітнього процесу, формування вміння визначити ризики інформаційного простору під час війни в ліцеї було проведено тиждень медійної та інформаційної грамотності (жовтень).
В річному плані закладу освіти відображені заходи, які направлені на формування здоров'язберігаючої поведінки в здобувачів освіти, активізацію профілактичної роботи з дітьми та підлітками. Базовими принципами формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя дітей та молоді були принципи науковості і доступності знань, системності і наскрізності, безперервності, відкритості, превентизму, гуманізму та цілеспрямованості.
З метою створення безпечного освітнього середовища значна частка виховної роботи протягом 2023/2024 навчального року була направлена на запобігання булінгу, кібербулінгу, насильства, упередженості, формування в здобувачів освіти толерантності, орієнтирів здорового способу життя, інформаційної грамотності, безпеці дітей в Інтернеті, гендерної поваги тощо. Проводилися заходи з профілактики шкідливих звичок, насильства, протидії булінгу, правил безпечної поведінки та попередження протиправної поведінки. Про що відображено у відповідних наказах.
Для формування екологічної компетентності та ціннісного ставлення до природи, з урахуванням катастрофічної екологічної ситуації в Україні з ліцеїстами постійно проводяться екологічні акції «Посади дерево», «Квіти біля школи», «Чисте довкілля», «Весняна толока», «Годівничка», участь у загальнонаціональній акції єднання та віри «Випускники-2024 року для майбутніх поколінь» тощо. Вихованці ліцею є постійними учасниками обласних природоохоронних конкурсів «Збережемо першоцвіти», «В об’єктиві натураліста», «Юний дослідник», «Зоологічна галерея», «Птах року». З метою виховання гуманного ставлення до тварин в закладі освіти проведено ряд заходів до Всесвітнього дня захисту тварин урок доброти «Щаслива лапа», фотокалейдоскоп «Чотирилапий друг», екологічний всеобуч «Адаптація тварин в умовах війни». До Всесвітнього дня домашніх тварин наші ліцеїсти взяли участь у милому челенджі «Лапка підтримки».
Своєчасна профорієнтаційна робота під час освітнього процесу сприяє професійній самоідентифікації здобувачів освіти, здійсненню самостійного та усвідомленого вибору майбутньої професії з урахуванням уподобань, здібностей, індивідуальних особливостей та запиту ринку праці задля безперешкодного інтегрування в майбутню професію. Задля реалізації ефективної профорієнтаційної роботи в ліцеї створено профорієнтаційне освітнє середовище, яке відповідає сучасним підходам, зокрема при проведенні профорієнтаційних заходів педагоги ліцею враховують вікові особливості розвитку здобувачів освіти, психофізіологічні особливості та потреби дітей, потенціал їх розвитку, напрями та умови, в яких цей розвиток буде найбільш ефективним та прийнятним для кожної дитини.
На виконання річного плану роботи закладу освіти з метою моніторингу формування в учасників освітнього процесу закладу освіти культури піклування про ментальне здоров'я адміністрацією закладу освіти проведено аналіз реалізації Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?» в ліцеї протягом 2023 року . При проведенні заходів щодо важливості збереження ментального здоров’я протягом року практичним психологом та класними керівниками були використані матеріали Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як? та оздоровчі технології терапевтичного спрямування: арттерапія, піскова терапія, ігрова терапія, музична терапія, кольоротерапія, казкотерапія, що сприяє запобіганню перевтоми, гіподинамії та інших дезадаптаційних станів. Під час уроків педагоги ліцею використовують хвилинки психологічного розвантаження та релаксації адже від життєрадісності, бадьорості здобувачів освіти залежить їх духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили.
Слід відзначити, що провідну функцію у підтримці позитивного емоційного стану здобувачів освіти відіграє гармонійний психологічний стан самого вчителя, зокрема, його психологічне здоров’я, адже стан психологічного спокою та гідний приклад моральної, врівноваженої, доброзичливої поведінки вчителя мають значний підсвідомий вплив на формування світосприйняття учнів. Тому, одним із важливих завдань адміністрації нашого закладу освіти, є пошук можливостей для психологічної підтримки вчителів та забезпечення проходження ними психологічних тренінгів.
З метою формування в здобувачів освіти навичок самопізнання, самовизначення, самореалізації, активної життєвої позиції, адекватної оцінки своїх здібностей і можливостей, світогляду, розвитку організаторських здібностей і творчої самодіяльності, підвищення рівня самоорганізації ліцеїстів в закладі освіти була організована робота учнівського самоврядування. Важливою передумовою ефективної виховної роботи закладу освіти є взаємодія між сім’єю та закладом освіти, що передбачає належний рівень педагогічної культури батьків, та інституційна мотивація вчителя до організації спільної виховної роботи з дітьми. Процес взаємодії закладу освіти із сім’єю буде активним і успішним за умови, якщо батьки відчуватимуть глибоку зацікавленість у вихованні дитини, а вчителі зможуть взаємодіяти з ними. Однією зі складових формули Нової української школи є педагогіка партнерства. В основі її – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнями й батьками, об’єднаними спільною метою та прагненнями, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат. З метою виконання річного плану роботи закладу освіти в 2023/2024 н.р. педагогічний колектив продовжував працював над реалізацією системної роботи в напрямку взаємодії закладу освіти, сім’ї та громадськості, розвитку співпраці батьківської громадськості, педагогічних працівників та здобувачів освіти. році № 108 від 22.05.2024 року.
За результатами 2023-2024 навчального року маємо ряд перемог і здобутків про що детально описано в наказі від 05.06.2024 №96.
Виходячи з вищезазначеного, можна вважати виховну роботу за 2023/2024 навчальний рік такою, що знаходиться на достатньому рівні. Отже опрацювавши протягом 2023/2024 навчального року ряд методичних листів, рекомендацій для роботи, які підготувало Міністерство освіти і науки, дійшли висновку, що в підсумку вони орієнтують на три важливі моменти в організації виховної роботи, це – емоційне та ментальне здоров’я, безпека життєдіяльності, формування «нового» українця. Відповідно до цього, у 2024/2025 навчальному році доцільно продовжити працювати за такими напрями:
- Посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції, розвиток навичок інформаційної гігієни під час війни.
- Просвіта з питань особистої безпеки.
- Психологічна підтримка всіх учасників освітнього процесу.
Мет
Мета освітнього процесу: «Формування компетентної, різнобічно розвиненої особистості через створення сучасного освітнього простору ліцею»
Виховна проблема: «Формування всебічно розвиненої, гармонійної особистості, здатної до критичного мислення; патріота з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами; інноватора, здатного змінювати навколишній світ на краще, розвивати економіку, конкурувати на ринку праці, вчитися впродовж ж
|
- Організація виховного процесу із здобувачами освіти у 2024/2025 навчальному році
Організаційні питання
№ п/п |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Відповідальний |
Відмітка про виконання |
1. |
Організувати чергування вчителів в ліцеї. Організація чергування в класах, провітрювання та дезінфекції приміщення |
до 06.09 |
медична сестра, заступник директора з ВР |
|
2. |
Проаналізувати організацію літнього відпочинку здобувачів освіти |
до 13.09 |
заступник директора з ВР |
|
3. |
Проаналізувати працевлаштування здобувачів освіти 9, 11 класів |
До 06.09 |
заступник директора з ВР класні керівники |
|
4. |
Провести консультації класних керівників, керівників гуртків, лідерів учнівського врядування з питань планування виховної роботи, дотримання Правил внутрішнього розпорядку ліцею, Статуту закладу освіти. Узгодити їх плани. |
Вересень |
заступник директора з ВР педагог- організатор |
|
5. |
Розробити розклад роботи гуртків |
до 06.09 |
заступник директора з ВР |
|
6. |
Розробити План заходів з профорієнтаційної роботи в закладі освіти |
Жовтень |
заступник директора з ВР |
|
7. |
Розробити План заходів з батьківською спільнотою |
Жовтень |
заступник директора з ВР |
|
8. |
Скласти та погодити графік проведення: відкритих виховних заходів, виховних годин, роботи гуртків, проведення бесід з безпеки життєдіяльності |
до 13.09 |
заступник директора з ВР |
|
9. |
Скласти соціальний паспорт ліцею. Поновити картотеку дітей пільгових категорій |
Вересень |
Соціальний педагог |
|
10. |
Скласти акти обстеження матеріально побутових умов дітей пільгових категорій |
Вересень |
класні керівники |
|
11. |
Забезпечити виконання методичних рекомендацій щодо використання державної символіки в закладах освіти. Із цією метою, поновити куточки національної символіки в усіх класних приміщеннях. |
Вересень |
педагог-організатор, класні керівники |
|
12. |
Поновити методичну теку «На допомогу класному керівнику» |
До 01.10 |
заступник директора з ВР, педагог-організатор |
|
13. |
Організувати проведення щорічної акції «Моя улюблена книга-шкільній бібліотеці» |
до дня бібліотек |
Бібліотекар |
|
14. |
Своєчасне оновлення інформації про проведені виховні заходи на сайті закладу освіти, сторінці Facebok |
протягом навчального року |
заступник директора з ВР |
|
15. |
Організувати проведення ранкової руханки для здобувачів освіти |
щоденно |
вч.ф-ри, черговий вчитель, ліцеїсти |
|
16. |
Здійснити психолого-педагогічний аналіз з метою виявлення здобувачів освіти, схильних до вживання спиртних напоїв, наркологічних речовин, куріння. |
протягом навчального року |
практичний психолог, класні керівники |
|
17. |
Рейд-перевірки класних кімнат та документації класних колективів : план виховної роботи класу, класний куточок, куточок державної символіки та правил БЖ під час військового стану. |
на початку І та ІІ семестрів |
заступник з ВР, медсестра |
|
18. |
Забезпечити роботу МК класних керівників |
4 засідання |
заступник з ВР |
|
19. |
Забезпечити проведення інструктажів та бесід з БЖД |
Протягом року |
заступник з ВР класні керівники |
|
20. |
Організувати проведення творчих звітів керівників предметних гуртків |
згідно плану виховних заходів |
керівники гуртків, педагог- організатор |
|
21. |
Організувати проведення творчих звітів класних керівників |
згідно плану виховних заходів |
заступник з ВР, педагог- організатор, кл.керівники |
|
22. |
Проведення фото, інтернет-челенджів, флешмобів, акцій, виховних заходів, тощо відповідно до календаря пам`ятних дат та щомісячного виховного плану закладу освіти |
постійно |
педагог-організатор, класні керівники. |
|
23. |
Скласти спільний план дій з ювенальною превенцією відділу поліції та службою у справах дітей на 2024/2025 навчальний рік |
Вересень |
заступник з ВР |
|
24. |
Організація збору інформації про відвідування уроків здобувачами освіти ліцею |
Щоденно, щотижня |
заступник з ВР |
|
25. |
Контроль за відвідуванням здобувачами освіти занять (відповідно до п. 13 Постанови Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2017 року № 684 «Про затвердження Порядку ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку та учнів) |
Протягом року |
Класні керівники |
|
26. |
Видати наказ по закладу освіти про Про створення безпечного освітнього середовища у 2024/2025 навчальному році в закладі освіти |
Серпень |
Заступник з ВР |
|
27. |
Переглянути та внести зміни до Кодексу безпечного освітнього середовища (за потреби) |
Серпень |
Педагог організатор учнівське самоврядування |
|
28. |
Проводити операції-рейди: «Урок», «Діти вулиці», «Перерва», «Запізнення», «Канікули» з метою покращення успішності та дисципліни здобувачів освіти |
Протягом року |
Заступник з ВР Педагог організатор
|
|
29. |
Складати план виховної роботи на місяць |
До 25 числа кожного місяця |
Заступник з ВР |
|
- Основні змістові аспекти організації виховної роботи у 2024/2025 н.р. щодо створення безпечного освітнього середовища
№ п/п |
Змістові Аспекти |
Зміст роботи та основні способи реалізації |
Відповідальні |
Термін виконання |
Нормативні документи, яким керуємося |
|
1. |
Емоційна підтримка, психологічна допомога: забезпечення емоційно-психологічного, ментального здоров’я здобувачів освіти, надання допомоги в його збереженні, підтримка емоційної рівноваги, здійснення психологічного супроводу осіб, які перебувають в складних життєвих ситуаціях, соціально-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу. |
Надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки учасникам освітнього процесу. |
Практичний психолог |
Протягом року |
||
Продовжити впровадження Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?» |
Практичний психолог |
Протягом року |
||||
Опрацювати методичні рекомендації щодо надання психологічної підтримки усім учасникам освітнього процесу https://drive.google.com/file/d/1vZZGDkKJpe7_B2q-b00Qo9M7qWRNq1Pw/view |
ЗДВР Практичний психолог Педагогічні працівники |
Серпень |
||||
Оновити добірку корисних ресурсів «Психологічна підтримка під час війни» та розмістити на сайті освітнього закладу |
Практичний психолог |
Серпень |
||||
Працювати над наповненням куточку «Психологічне розвантаження» класу безпеки |
Практичний психолог |
Протягом року |
||||
Продожити психологічний супровід здобувачів освіти 1-х, 5-х та 10-х класів. |
Практичний психолог Класні керівники |
Згідно графіку |
||||
Організувати та провести тиждень поінформованості про ментальне здоров’я (НАКАЗ) |
Практичний психолог |
Жовтень |
||||
Організувати заходи до Міжнародного дня толерентності, Міжнародного дня щастя, Міжнародного дня доброти, Міжнародного дня дитини, Всесвітнього дня психічного здоров'я, тощо. |
ЗДВР Практичний психолог Класні керівники |
Протягом року |
||||
Практичне заняття з елементами тренінгу «Вчимося керувати емоціями» |
Класні керівники Практичний психолог |
Жовтень |
||||
Проаналізувати проходження курсів педагогічними працівниками щодо питанням надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу (на виконання змін до закону ) |
Педагогічні працівники |
До 01.09.2024 |
||||
Оновити на сайті ліцею інформацію щодо джерел консультування, куди можна звернутися / контактів гарячих ліній організацій, які надають психологічну підтримку при сильному емоційному потрясінні, стресі, відчутті небезпеки. |
Інженер електронік |
Серпень |
||||
Діагностика психологічного клімату в закладі освіти. Анкетування здобувачів освіти та вчителів |
Практичний психолог |
Листопад Березень |
||||
Провести моніторинг впровадження Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?» (НАКАЗ) |
ЗДВР
|
Січень |
||||
2. |
Забезпечення безпекової складової освітнього середовища, надання базових знань для формування моделей правильної поведінки у різних життєвих ситуаціях
|
Налагодити співпрацю з працівниками різних безпекових служб. Розробити план спільних заходів у 2024/2025 н.р |
ЗДВР |
Серпень |
|
|
Навчання правилам збереження здоров’я щодо поведінки в умовах надзвичайної ситуації воєнного характеру, сигналів тривоги, обстрілів, підозрілих / вибухонебезпечних предметів, хімічної атаки, підозрілих осіб тощо за участі викладача предмета «Захист України», працівників відповідних державних служб |
Класні керівники |
Протягом року |
||||
Провести інструктивно-методичну нараду з класними керівниками стосовно питань забезпечення безпеки життєдіяльності здобувачів освіти ліцею. |
ЗДВР |
Серпень |
||||
Перегляд правил для всіх категорій учасників освітнього процесу щодо роботи в умовах воєнного стану |
Педагогічні працівники |
Серпень |
||||
Забезпечити проведення інструктажів з охорони праці та БЖД з учасниками освітнього процесу. |
Класні керівники ЗДВР |
Протягом року |
||||
Організувати проведення позакласних занять: бесід, ігор, вікторин, виставок творів, малюнків, поробок тощо на профілактичні теми. |
Класні керівники педагог організатор |
Протягом року |
||||
Організувати роботу щодо залучення у проведенні заходів з дітьми співробітників ювенальної превенції; ДСНС; фахівців інших служб. |
ЗДВР |
Протягом року |
||||
Продовжити діяльність дитячих організацій(НАКАЗ+ПЛАН) |
Педагог-організатор |
Серпень |
||||
Продовжити працювати над наповненням навчально-методичними матеріалами класу безпеки ліцею |
Педагогічні працівники |
Протягом року |
||||
Оновити в навчальних кабінетах та в коридорі ліцею куточки щодо профілактики всіх видів дитячого травматизму, профілактики безпеки життєдіяльності в тому числі в умовах дії воєнного стану на території України. |
Педагогічні працівники |
ЗДВР |
||||
Проводити інформаційні заходи щодо попередження випадків встановлення окупантами зв'язків із неповнолітніми через соціальні мережі / месенджери про інформацію про позиції Збройних сил України. |
Класні керівники Вчителі інформатики |
Протягом року |
||||
Організувати проведення уроків з мінної безпеки «Загрози та небезпеки від вибухонебезпечних предметів». |
Класні керівники |
Протягом року |
||||
Організувати та провести день ЦЗ (НАКАЗ) |
ЗДВР
|
Травень |
||||
Організувати та провести тиждень охорони праці (НАКАЗ) |
ЗДВР
|
Квітень |
||||
Організувати та провести тиждень пожежної безпеки (НАКАЗ) |
ЗДВР
|
березень |
||||
Організувати та провести тиждень БЖД (НАКАЗ) |
ЗДВР
|
Жовтень |
||||
Взяти участь у щорічному заході – Тиждень безпеки дорожнього руху (НАКАЗ) |
ЗДВР
|
Листопад Травень |
||||
Провести «Місячник Увага, Діти на дорозі!» (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Вересень |
||||
Поновити протоколи безпеки для здобувачів освіти 1-11 класів |
ЗДВР |
Серпень |
||||
Забезпечити неухильне виконання плану заходів з реалізації Концепції безпеки у закладі освіти в 2024/2025 навчальному році |
Педагогічні працівники |
Протягом року |
||||
Провести моніторинг діяльності педагогічного колективу щодо проведеної роботи з попередження травматизму серед здобувачів освіти ліцею (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Грудень |
||||
Провести моніторинг діяльності педагогічного колективу щодо реалізації Концепції безпеки у закладі освіти в 2024/2025 навчальному році (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Червень |
||||
|
Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації |
Протидія булінгу в закладі освіти Формування ненасильниць-кої моделі поведінки. |
Опрацювати законодавчу базу з питань: - кроки дій-реагування педагога на випадки булінгу; -порядок застосування заходів виховного впливу. |
Педагогічні працівники |
Серпень |
|
Ознайомити педагогічних працівників з проєктом Закону про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання насильству та унеможливлення жорстокого поводження з дітьми |
ЗДВР |
Серпень |
||||
Оновити на сайті інформацію згідно вимог ст.30 Закону України «Про освіту»: - план заходів, спрямованих на запобігання / протидію булінгу в закладі освіти в 2024/2025 н.р.; - порядок подання / розгляду заяв про випадки булінгу в закладі освіти; - порядок реагування на доведені випадки булінгу в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу. |
ЗДВР |
Серпень |
||||
Розмістити контактну інформацію: - до кого з педагогів звернутися для оперативного вирішення питань щодо збереження життя, здоров’я, захисту прав; - номери телефонів Урядової гарячої лінії з попередження домашнього насильства, Національної дитячої лінії. |
ЗДВР |
Серпень |
||||
Провести інформування працівників ліцею про захист дітей від усіх форм насильства та жорстокого поводження в 2024/2025 навчальному році |
ЗДВР |
Серпень |
||||
Забезпечити неухильне виконання плану заходів щодо реалізації Стратегії впровадження гендерної рівності в закладі освіти на 2023 рік (наказ по закладу освіти від _________) |
Педагогічні працівники |
Протягом року |
||||
Організувати тренінги на теми «Вчимося керувати своїми емоціями» |
Практичний психолог |
Протягом року |
||||
Організувати та провести тиждень протидії булінгу (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Вересень |
||||
Організувати та провести акцію «16 днів проти насилля» (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Листопад-грудень |
||||
Організувати та провести заходи до Міжнародного дня проти насилля |
ЗДВР |
Жовтень |
||||
Організувати та провести заходи до дня боротьби з цькуванням (Anti-Bullying Day) |
ЗДВР |
Травень |
||||
Опитування ліцеїстів «Я та булінг» |
Практичний психолог |
Протягом року |
||||
Провести моніторинг проведення ранкових зустрічей у 5-7 класах з метою формування навичок дружніх стосунків (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Жовтень |
||||
Провести моніторинг діяльності педагогічного колективу, щодо створення освітнього середовища вільного від насильства (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Січень |
||||
|
|
|
Провести моніторинг діяльності педагогічного колективу, щодо реалізації Стратегії впровадження гендерної рівності в закладі освіти в 2024 році та завдання на 2025 рік |
ЗДВР |
Лютий |
|
|
|
|
Провести моніторинг реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в закладі освіти в 2024 році (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Березень |
|
|
|
Формування нетерпимого ставлення до насильниць-ких моделей поведінки, небайдужого ставлення до постраждалих осіб внаслідок домашнього насилля |
Оновити на сайті закладу освіти, донести в доступний спосіб інформацію до здобувачів освіти: - куди звертатися у випадках домашнього насильства. |
ЗДВР |
Серпень-вересень |
реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних |
Забезпечити соціально-педагогічним супроводом осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах. |
Класні керівники Практичний психолог |
Протягом року |
||||
Невідкладно інформувати відповідні служби про відомі випадки домашнього Насильства |
Класні керівники ЗДВР |
Протягом року |
||||
Організувати та провести акцію «Синя стрічка квітня» |
Практичний психолог |
Квітень |
||||
Розробити план заходів просвітницько-профілактичної роботи з питань запобігання та протидії домашньому насильству на 2024/2025 н.р. |
ЗДВР Практичний психолог |
Вересень |
||||
Проводити превентивні заходи, реагувати на факти домашнього насильства |
Класні керівники ЗДВР Практичний психолог |
Протягом року |
||||
|
|
Провести моніторинг діяльності педагогічного колективу щодо реалізації Концепції Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Лютий |
||
|
Підвищити загальний рівень правової свідомості, обізнаності здобувачів освіти щодо протидії торгівлі людьми
|
Пройти онлайн-курси на сайті Міжнародної організації з міграції в Україні з питань протидії торгівлі людьми. |
Педагогічні працівники |
Протягом року |
торгівлі людьми в умовах воєнної |
|
Організувати та провести інформаційні кампанії до днів: 18 жовтня - Європейський день боротьби з торгівлею людьми, 2 грудня - Міжнародний день за відміну рабства, 10 грудня – Міжнародний день захисту прав людини. |
ЗДВР |
Протягом року |
||||
Інформувати батьків, здобувачів освіти про можливі ризики потрапляння у різні види торгівлі людьми в Україні, при виїзді за кордон. |
Класні керівники |
Протягом року |
||||
Оновити інформацію на сайті закладу освіти про Telegram-бот «Залишайся в безпеці», у якому можна дізнатися, як не стати жертвою торгівлі людьми / безпечно працевлаштуватися в Україні, за кордоном / до кого звернутися за допомогою |
ЗДВР |
Серпень |
||||
Провести заходи щодо виховання поваги до прав та основних свобод людини, толерантне ставлення до потерпілих від торгівлі людьми; |
Класні керівники Вчителі предметники |
Протягом року |
|
|||
Організувати та провести тиждень з протидії торгівлі людьми (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Жовтень |
||||
Оновити на сайті ліцею інформацію про контакти громадських організацій, які надають послуги щодо захисту внутрішньо-переміщених осіб та постраждалого населення внаслідок збройної агресії росії та Національної «гарячої» лінії з протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів |
ЗДВР |
Вересень |
||||
Продовжити усім учасникам освітнього процесу неухильно дотримуватися та виконувати кодекс безпечного освітнього середовища
|
Педагогічні працівники |
Протягом року |
||||
|
Профілактика шкідливих звичок та девіантної поведінки. Формування життєвих навичок, уміння протистояти ризикам і загрозам, пов’язаним із шкідливими звичками |
Розробити план заходів з профілактики правопорушень на 2024/2025н.р |
ЗДВР |
Серпень |
превентивних заходів серед дітей та молоді в умовах воєнного стану в Україні, лист |
|
|
|
|
||||
Провести інформаційно-просвітницьку роботу з батьками та законними представниками дітей, схильних до протиправної поведінки, сприяти в організації позакласної зайнятості цієї категорії дітей тощо. |
ЗДВР |
Протягом року |
||||
Організація педагогічного супроводу родин, які опинилися в складних життєвих обставинах |
Практичний психолог |
Серпень |
||||
Забезпечити взаємодію з відповідними службами / органами місцевого рівня. |
ЗДВР |
Протягом року |
||||
Спланувати /проводити індивідуальну корекційну роботу із здобувачами освіти, які вже скоїли кримінальні правопорушення / мають ознаки агресивної поведінки. |
ЗДВР Педагог організатор Класні керівники Практичний психолог |
Протягом року |
||||
Проводити офлайн / онлайн заходи із запобігання шкідливим звичкам. |
Класні керівники Медична сестра |
Протягом року |
||||
Організувати та провести заходи до Міжнародного дня відмови від паління (No Smoking Day) |
ЗДВР |
16.11 |
||||
Організувати та провести заходи до Міжнародного дня боротьби з наркоманією та наркобізнесом |
ЗДВР |
01.03 |
||||
|
Впроваджувати апробовані передовою міжнародною / вітчизняною практикою профілактичні стратегії формування життєвих навичок. |
ЗДВР |
Протягом року |
|||
Організувати та провести місячник правового та превентивного виховання (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Листопад |
||||
Провести моніторинг діяльності педагогічного колективу щодо профілактики шкідливих звичок та девіантної поведінки здобувачів освіти (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Квітень |
||||
|
Запобігання / протидія сексуальному насильству |
Провести профілактичні заходи про ризики щодо запобігання та протидії сексуальному насильству, пов’язаному із збройною агресією російської федерації на території України. |
ЗДВР Класні керівники Практичний психолог |
Протягом року |
||
Забезпечити соціально-психологічну підтримку особам, постраждалим від війни і насильства. |
Практичний психолог |
Протягом року |
||||
Інформувати де можна отримати допомогу та надати телефони: - Урядової гарячої лінії, - Національної гарячої лінії з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації, - практичного психолога / соціального педагога закладу освіти. |
ЗДВР Класні керівники Практичний психолог |
Серпень |
||||
Розробити план заходів щодо захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства (НАКАЗ) |
Практичний психолог |
Вересень |
||||
Провести моніторинг діяльності педагогічного колективу щодо виконання плану заходів щодо захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Травень |
||||
Безпека в Інтернеті Формування безпечної поведінки в Інтернеті, формування мережевого етикету. |
Розмістити на сайті освітнього закладу пам’ятки для батьків здобувачів освіти «Як захистити дітей в інтернеті» |
Інженер електронік |
Серпень |
|
||
Проводити просвітницькі заходи щодо формування навичок безпечної поведінки в здобувачів освіти в мережі інтернет |
Класні керівники Вчителі інформатики |
Протягом року |
||||
Організувати та провести тиждень безпеки в інтернеті (НАКАЗ) |
ЗДВР Вчитель інформатики |
Лютий |
||||
Організувати та провести тиждень медійної та інформаційної грамотності (НАКАЗ) |
ЗДВР Педагогічні працівники |
Жовтень |
||||
Забезпечити неухильне виконання наказу по закладу освіти «Про посилення кіберзахисту та проведення заходів із інформаційної безпеки в закладі освіти» (наказ __________) |
Педагогічні працівники |
Протягом року |
||||
Рекомендувати пройти курс «Розвиток цифрової компетентності педагога. Принципи безпеки цифрових технологій у професійній діяльності»https://pifa.com.ua/training/rozvitok-cifrovoi-kompetentnosti-pedagoga-principi-5680?inpoint=ruh.com.ua |
Педагогічні працівники |
Серпень |
||||
Провести моніторинг щодо формування інформаційної та цифрової компетентності в здобувачів освіти під час освітнього процесу (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Лютий |
- Розвиток освітнього середовища у напрямі здоров’язбереження та здорового способу життя.
№ п/п |
Зміст роботи та основні способи реалізації |
Відповідальні |
Термін виконання |
Нормативні документи |
1. |
Аналіз дотримання санітарних норм при складанні режиму роботи закладу освіти та розкладу навчальних та позакласних занять відповідно Санітарного регламенту |
ЗДВР |
Вересень |
|
2. |
Забезпечити неухильне виконання плану заходів щодо реалізації Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у закладі освіти в 2024 році. |
ЗДВР |
Протягом року
|
|
4. |
Забезпечити систематичне проведення санітарно-освітньої роботи серед здобувачів освіти та батьків на класних годинах, зборах, співбесідах, передбачити в планах виховної роботи бесіди: - гігієна та режим для школяра; - профілактика грипу та гострих респіраторних захворювань; -профілактика СНІДу та венеричних захворювань - інфекційні хвороби, тощо |
Класні керівники Медична сестра |
Протягом року |
|
5. |
Контроль за порядком проведення медичного огляду дітей та інших осіб для зарахування їх до закладу освіти відповідно до наказу Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 25.07.2023 №1351 |
ЗДВР Медична сестра |
Серпень |
|
6. |
Аналіз та оформлення листів здоров’я здобувачів освіти ліцею |
Медична сестра, класні керівники |
Вересень |
|
7. |
Поповнити новою інформацією куточки здоров’я в навчальних кабінетах. |
Класні керівники |
Протягом року |
|
8. |
Організувати та провести заходи до Олімпійського тижня (НАКАЗ) |
ЗДВР Класні керівники педагог організатор |
Вересень |
|
9. |
Організувати та провести заходи до місячника здорового способу життя (НАКАЗ) |
ЗДВР Класні керівники педагог організатор |
Жовтень |
|
10. |
Організувати та провести заходи до дня здоров’я
|
ЗДВР Класні керівники педагог організатор |
Квітень |
|
11. |
Залучати ліцеїстів до спортивно-масових заходів (НАКАЗ) |
ЗДВР Вчителі фізкультури |
Постійно (відповідно до графіка проведень) |
|
12. |
Провести моніторинг щодо формування у здобувачів освіти здоров’язбережувальної ключової компетентності під час освітнього процесу (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Листопад |
|
13. |
Провести моніторинг діяльності педагогічного колективу щодо реалізації Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища в 2024 році (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Лютий |
|
14. |
Анкетування вивчення знань здобувачів знань у питаннях формування здорового способу життя |
ЗДВР |
Протягом року |
4. Формування національної ідентичності та патріотизму
№ п/п |
Зміст роботи та основні способи реалізації |
Відповідальні |
Термін виконання |
Нормативні документи |
1. |
Продовжити роботу за напрями виховання: - громадянсько-патріотичне - повага до історико-культурного надбання, традицій, державної мови, державних символів, збереження національної пам’яті, формування активної громадянської позиції; - духовно-моральне – формування духовності і моральності, взаєморозуміння, миру, злагоди на основі ідеї об’єднання різних народів, національних, етнічних, релігійних груп, які проживають на території Украї ни;
-екологічне – формування відповідальності за природу як за національне багатство та основи життя на землі. |
Педагогічний колектив |
Протягом року |
|
2. |
Використовувати нові підходи, нові шляхи до виховання патріотизму у здобувачів освіти |
Педагогічний колектив |
Протягом року |
|
3. |
Продовжити формування ціннісних орієнтирів і громадянської самосвідомості здійснювати на прикладах боротьби Українського народу за самовизначення і творення власної держави, ідеалів свободи, соборності, державності, спротиву окупації, анексії, війни російської федерації проти України; |
Педагогічний колектив |
Протягом року |
|
4. |
Розробити план заходів щодо реалізації концепції національно-патріотичного виховання в закладі освіти у 2024/2025 н.р. (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Серпень |
|
5. |
Передбачити у планах виховної роботи класних керівників 2024/2025 н.р. заходи щодо підвищення рівня національно-патріотичного виховання та формування національної ідентичностів учасників освітнього процесу |
Класні керівники |
Серпень |
|
6. |
Продовжити працювати над формування поваги до державних символів, дотримання «етикету прапора, гімну». |
Педагогічні працівники |
Протягом року |
|
7. |
Продовжити працювати над формування критичного типу мислення здобувачів освіти, зокрема щодо протидії маніпулятивним впливам |
Педагогічні працівники |
Протягом року |
|
8. |
Провести інформаційні заходи, щодо інформування здобувачів освіти як: -не допускати проявів расизму, шовінізму, приниженню гідності іншомовних людей; -виявляти толерантність, повагу до прав кожної людини; -не допускати проявів дій, які можуть порушувати єдність народів України. |
Педагогічні працівники |
Протягом року |
|
9. |
Забеспечити якісну підготовку щодо створення міжшкільного осередку предмету «Захист України» в ліцеї |
Вчителі ЗУ ЗДВР |
Серпень |
|
10. |
Провести просвітницькі заходи щодо підвищення правової грамотності здобувачів освіти щодо захисту своїх прав. (НАКАЗ вересень) |
Педагогічні працівники |
Протягом року |
|
11. |
Продовжити проведення щоденно о 9 годині 00 хвилин загальнонаціональної хвилини мовчання за співвітчизниками, загиблими внаслідок збройної агресії російської федерації проти України (указ) (НАКАЗ) |
Педагогічні працівники |
Протягом року |
|
12. |
Посилити роботу щодо протидії інформаційним вкидам агресора, звільнення від російських міфів, наративів, спадщини (НАКАЗ серпень) |
Педагогічні працівники |
Протягом року |
|
13. |
Забезпечити неухильне виконання плану заходів щодо реалізації Стратегії утвердження української національної та громадянської ідентичності на 2024 рік в ліцеї (наказ по закладу освіти від _______) |
Педагогічні працівники |
Протягом року |
|
14. |
Забезпечити неухильне виконання плану заходів щодо реалізації Стратегії комунікації у сфері європейської інтеграції (наказ по закладу освіти від _________) |
Педагогічні працівники |
Протягом року |
|
15. |
Проведення практичних занять щодо формування навичок пошуку інформації, перевірки в її правдивості, аналізу медійних повідомлень. |
Вчителі інформатики класні керівники |
Протягом року |
|
16. |
Організувати та провести місячник національного виховання (НАКАЗ) |
ЗДВР Педагог організатор |
Грудень |
|
17. |
Організувати та провести місячник військово-патріотичного виховання (НАКАЗ) |
ЗДВР Педагог організатор |
Травень |
|
18. |
Організувати та провести місячник громадянського виховання (НАКАЗ) |
ЗДВР Педагог організатор |
Січень |
|
19. |
Провести тиждень медіаграмотності (НАКАЗ) |
ЗДВР Педагог організатор |
Жовтень |
|
20. |
Провести тиждень громадянського суспільства (НАКАЗ)
|
ЗДВР Педагог організатор |
Вересень |
|
21. |
Провести моніторинг щодо реалізації концепції національно-патріотичного виховання в закладі освіти в 2024 році (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Грудень |
|
22. |
Провести моніторинг та підготувати довідку про реалізацію Стратегії утвердження української національної та громадянської ідентичності в закладі освіти у 2024 році (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Січень |
|
23. |
Провести моніторинг щодо реалізації Стратегії комунікації у сфері європейської інтеграціїв закладі освіти (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Лютий |
|
24. |
Провести моніторинг діяльності педагогічного колективу щодо формування соціально-громадянської компетентністі в здобувачів освіти ліцею (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Червень |
- Реалізація політики академічної доброчесності та формування нетирпимого ставлення до корупції в ліцеї
№ п/п |
Зміст роботи та основні способи реалізації |
Відповідальні |
Термін виконання |
Нормативні документи |
1. |
Забезпечити неухильне виконання плану заходів щодо формування та розвитку культури академічної доброчесності здобувачів освіти ліцею |
ЗДВР Педагогічні працівники |
Протягом року |
ст. 42 «Академічна доброчесність» Закону України «Про освіту» |
2. |
Забезпечити неухильне виконання плану заходів щодо щодо запобігання корупції у закладі на 2024 рік
|
ЗДВР Педагогічні працівники |
Протягом року |
|
3. |
Підготовка та розміщення на офіційному веб-сайті закладу освіти, матеріалів щодо реалізації заходів з питань запобігання корупції з метою додержання принципів прозорості та відкритості |
ЗДНВР |
Серпень |
|
4. |
Провести анкетування здобувачів освіти щодо наявності/відсутності порушень академічної доброчесності в ліцеї. |
ЗДВР |
Грудень |
|
5. |
Провести опитування щодо проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції |
ЗДВР |
Січень |
|
6. |
Провести розгляд заяв щодо порушення норм Положення про академічну доброчесність (якщо такі поступали). |
Члени комісії академічної доброчесності |
Протягом року |
|
7. |
Організувати та провести тиждень доброчесності (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Грудень |
|
8. |
Організувати заходи до Міжнародного дня боротьби з корупцією (під час проведення заходів використовувати рекомендації та розробки сайту https://www.edcamp.org.ua/schoolwithoutcorruption) |
ЗДВР вчителька громадянської освіти |
Грудень |
|
9. |
Провести моніторинг діяльності педагогічного колективу щодо формування та розвитку культури академічної доброчесності. (НАКАЗ) |
ЗДВР |
Лютий |
- Забезпечення партнерської взаємодії учасників освітнього процесу
№ п/п |
Зміст роботи та основні способи реалізації |
Відповідальні |
Термін виконання |
Нормативні документи |
1. |
Організація навчання для батьків з метою підвищення їх педагогічної культури. Консультації для батьків здобувачів освіти, які потребують особливої уваги |
ЗДНВР Класні керівники |
Протягом року |
|
2. |
Переглянути та внести зміни до меморандуму про співпрацю батьків, здобувачів освіти та педагогів. (за потреби) |
|||
3. |
Провести збори батьківського самоврядування закладу освіти: - звіт та завдання освітнього закладу на новий навчальний рік; - питання підвищення дисципліни, порядку в закладі освіти - медогляд здобувачів освіти та організацію медико-педагогічного контролю у закладі освіти в умовах дії воєнного стану; - ознайомлення батьків здобувачів освіти із законопроектом щодо посилення відповідальності батьків за виховання малолітніх дітей. - стан забезпечення здобувачів освіти підручниками. |
Адміністрація ліцею Класні керівники |
Вересень-жовтень |
|
4. |
Консультації з представниками родин, діти яких потребують постійної уваги з боку соціального педагога, шкільного психолога. |
Адміністрація ліцею Класні керівники Практичний психолог |
Протягом року |
|
5. |
Індивідуальні бесіди з батьками здобувачів освіти, які є порушниками дисципліни в класі, закладі освіти та пропускають заняття без поважних причин. |
Адміністрація ліцею Класні керівники |
|
|
6. |
Анкетування та опитування батьків здобувачів освіти щодо моніторингу якості освітньої діяльності закладу освіти |
Адміністрація ліцею Класні керівники |
Березень-травень |
|
7. |
Розробити План роботи батьківського всеобучу для батьків здобувачів освіти |
Класні керівники |
Вересень |
|
8. |
Провести опитування батьків здобувачів освіти щодо актуальних тем для обговорювання на засіданнях батьківського лекторію, батьківських зборах |
ЗДВР |
Серпень |
|
9. |
Активізувати роботу щодо залучення батьків здобувачів освіти до освітньому процесу. |
Класні керівники |
Протягом року |
|
10. |
Підготувати проєкт наказу про забезпечення партнерської взаємодії всіх учасників освітнього процесу в ліцеї |
ЗДВР |
Червень |
|