Посадова інструкція ЗДВР
Дата: 12.02.2024 18:39
Кількість переглядів: 284
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ
Голова ПК Директор ліцею
__________ Дамаскін Л.Г. __________ Олена Панчук
Посадова інструкція № 3
Заступник директора з виховної роботи
- Загальні положення
- Заступника директора з виховної роботи призначає на посаду та звільняє з неї наказом директора Нижньосиньовецького ліцею (далі – директор ліцею) з дотриманням вимог нормативно-правових актів про працю.
- Посаду заступника директора з виховної роботи може обіймати особа, яка має вищу педагогічну освіту; фізичний та психічний стан здоров’я якої дає змогу виконувати професійні обов’язки в закладі освіти.
- Основні функції заступника директора з виховної роботи – організовує позаурочну та позашкільну роботу з учнями, методичне керівництво виховною роботою та дотримання учасниками освітнього процесу норм і правил охорони праці, безпеки життєдіяльності.
- Заступник директора з виховної роботи підпорядковується директору.
- На час відпустки, тимчасової непрацездатності, відсутності на роботі з інших поважних причин обов’язки заступника директора з виховної роботи виконує заступник директора з навчально-виховної роботи або інший досвідчений педагогічний працівник на підставі наказу директора.
- Заступнику директора з виховної роботи підпорядковуються класні керівники, педагоги-організатори, вихователі, керівники гуртків, інші педагогічні працівники, які організовують позаурочну роботу учнів.
- У своїй діяльності заступник директора з виховної роботи керується Конституцією України; законами України, указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, наказами та іншими нормативно-правовими актами центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та підпорядкованих їм органів управління освітою; правилами і нормами охорони праці та безпеки життєдіяльності, цивільного захисту й пожежної безпеки; наказами директора, статутом і правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти, цією посадовою інструкцією.
- Завдання та обов’язки
- Розробляє оптимальні форми і методи виховної роботи, напрями її вдосконалення. Вживає заходів щодо розроблення та освоєння інноваційних програм і технологій виховної роботи.
- Координує та спрямовує виховну діяльність учителів, класних керівників, керівників гуртків, педагогів-організаторів, практичних психологів, інших педагогічних працівників, надає їм практичну й методичну допомогу.
- Організовує поточне та перспективне планування виховної роботи, роботи гуртків та інших об’єднань учнів за інтересами.
- Разом із заступником директора з навчальної роботи складає режим роботи груп подовженого дня, розклад виховних заходів, занять гуртків, секцій та студій.
- Забезпечує організацію зайнятості учнів на канікулах, у вихідні та святкові дні. Залучає представників підприємств, спортивних та громадських організацій, культурних і мистецьких установ до виховання учнів та організації їхнього дозвілля.
- Контролює організацію освітнього процесу в частині виховної роботи, дотриманням учнями правил поведінки.
- Координує роботу з профілактики правопорушень серед учнів, налагоджує зв’язки з цих питань з правоохоронними органами, службою у справах дітей, іншими установами та організаціями.
- Систематично контролює організацію та якість виховної роботи: відвідує позаурочні заходи, заняття гуртків, роботу об’єднань учнів та груп подовженого дня.
- Організовує просвітницьку роботу з батьками, іншими законними представниками учнів щодо організації виховної роботи.
- Забезпечує якісну й своєчасну заміну тимчасово відсутніх вихователів та інших педагогічних працівників, які йому підпорядковуються.
- Забезпечує своєчасне складання та затвердження звітної документації. Контролює правильність та своєчасність ведення вихователями груп подовженого дня, класними керівниками, керівниками гуртків, педагогами-організаторами класних журналів, журналів груп подовженого дня, іншої документації.
- Бере участь у доборі та розстановці педагогічних кадрів, організовує підвищення їхньої кваліфікації та рівня професійної майстерності, керує роботою методичних об’єднань.
- Бере участь у підготовці та проведенні атестації педагогічних працівників.
- Веде облік робочого часу підпорядкованих йому педагогічних працівників.
- Налагоджує та підтримує зв’язки закладу освіти з позашкільними закладами освіти, іншими організаціями для здійснення спільної виховної роботи.
- Залучає батьків до участі у виховній роботі, сприяє створенню комплексної системи виховання учнів.
- Уживає необхідних заходів щодо створення безпечних і нешкідливих умов, виконання санітарно-гігієнічних норм та вимог з охорони праці, безпеки життєдіяльності під час проведення позаурочних і позашкільних заходів.
- Надає методичну допомогу керівникам гуртків, спортивних секцій, походів, екскурсій, трудових об’єднань тощо з питань створення безпечних і нешкідливих умов праці і відпочинку учнів, запобігання травматизму.
- Повідомляє директора про нещасні випадки, що сталися з учасниками освітнього процесу під час позаурочних і позашкільних заходів, організовує надання домедичної допомоги потерпілим, бере участь у розслідуванні нещасних випадків.
- Постійно підвищує свій професійний і загальнокультурний рівні, педагогічну майстерність.
- Бере участь у роботі методичних об’єднань, конференцій, семінарів, клубів та інших заходах.
- Підвищує кваліфікацію та атестується раз на п’ять років.
- Проходить навчання і перевірку знань з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності раз на три роки.
- Проходить обов’язкові профілактичні медичні огляди у встановлені терміни.
- Дотримується статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти.
- Права
Заступник директора з виховної роботи має право:
-
- Перевіряти роботу працівників, які йому підпорядковані, відвідувати заняття і заходи, які вони проводять.
- У межах своєї компетенції давати письмові та усні розпорядження працівникам, які йому підпорядковані.
- Порушувати клопотання про притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників закладу освіти за порушення трудової дисципліни та вчинення проступків, несумісних з виконанням виховних функцій.
- Надавати директору пропозиції щодо підвищення ефективності освітнього процесу в закладі освіти.
- Вільно обирати форми, методи, засоби навчання та виховання, виявляти педагогічну ініціативу.
- Брати участь у громадському самоврядуванні та роботі колегіальних органів управління закладу освіти.
- Бути членом професійної спілки та інших об’єднань громадян, діяльність яких незаборонена законом.
- Ознайомлюватися з документами, що містять оцінку його роботи, надавати щодо них роз’яснення.
- Брати участь у засіданнях методичних об’єднань та клубів, конференціях і семінарах, інших заходах, організованих департаментом освіти.
- Обирати освітню програму, форму навчання та суб’єкта підвищення кваліфікації й перепідготовки педагогічних працівників.
- Здійснювати індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку тощо) діяльність за межами закладу освіти.
- Захищати професійну честь та гідність, інтереси і права в усіх інстанціях, зокрема суді.
- Відмовитися виконувати роботу, якщо виникла загроза життю та здоров’ю, до моменту усунення небезпеки.
- Відповідальність
Заступник директора з виховної роботи несе відповідальність за:
-
- Неякісне виконання або невиконання посадових обов’язків, що передбачені цією посадовою інструкцією.
- Порушення статуту та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти
- Заподіяння матеріальної шкоди закладу освіти.
- Порушення правил і норм охорони праці та безпеки життєдіяльності, цивільного захисту, пожежної безпеки, що передбачені відповідними правилами та інструкціями.
- Вчинення проступків, не сумісних з роботою на посаді педагогічного працівника.
- Повинен знати
- Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Конвенцію про права дитини, інші нормативно-правові акти з питань загальної середньої освіти, розвитку, навчання і виховання учнів, законодавство про працю та організацію управління.
- Вимоги Державних стандартів загальної середньої освіти.
- Принципи та завдання загальної середньої освіти.
- Педагогіку, загальну й вікову психологію, вікову фізіологію.
- Основні закономірності особистісного розвитку дітей, підлітків, молоді, специфіку їхніх потреб, інтересів, мотивів, ступінь їх задоволення.
- Методи роботи щодо запобігання правопорушенням серед дітей та підлітків.
- Організацію освітнього процесу і методи управління ним.
- Методи формування основних складових педагогічної компетентності.
- Основи соціології, менеджменту, управління персоналом.
- Методи обліку, аналізу і контролю діяльності закладу освіти.
- Правила і норми з охорони праці та безпеки життєдіяльності, цивільного захисту, пожежної безпеки.
- Порядки надання домедичної допомоги, порядок дій у надзвичайних ситуаціях.
- Державну мову відповідно до законодавства про мови в Україні.
- Кваліфікаційні вимоги
- Вища педагогічна освіта та володіння знаннями, уміннями і навичками, необхідними для виконання управлінських функцій на посаді, яку обіймає; високий рівень професіоналізму, ініціативи, творчості; досконале володіння ефективними формами, методами організації освітнього процесу; досвід роботи в закладі загальної середньої освіти; підвищення кваліфікації з питань управлінської діяльності керівників закладів освіти.
- Взаємовідносини (зв’язки) за посадою
Заступник директора з виховної роботи взаємодіє з:
-
- Директором та іншими його заступниками.
- Педагогічними працівниками закладу освіти.
- Педагогічною та піклувальною радами закладу освіти.
- Органами громадського самоврядування закладу освіти.
- Громадськими організаціями, позашкільними та культурно-освітніми закладами.
- Методистами методичного кабінету.
- Органами опіки та піклування, службою у справах дітей.
- Представниками правоохоронних органів.
- Батьками, іншими законними представниками учнів.
З інструкцією ознайомлений (-а): Урсу К.М.