Посадова інструкція практичного психолога
Дата: 12.02.2024 18:54
Кількість переглядів: 772
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ
Голова ПК Директор ліцею
__________ Дамаскін Л.Г. __________ Олена Панчук
Посадова інструкція № 7
Практичний психолог
- Загальні положення
- Посада практичного психолога належить до посад педагогічних працівників.
- Практичного психолога призначає на посаду та звільняє з неї наказом директор Нижньосиньовецького ліцею (далі – директор ліцею) за погодженням з навчально-методичним кабінетом психологічної служби системи освіти або з методистом психологічної служби методичного кабінету з дотриманням нормативно-правових актів про працю.
- Практичний психолог підпорядковується директору.
- Основна функція практичного психолога – зберігає психічне, соматичне та соціальне благополуччя учнів під час освітнього процесу в закладі освіти.
- У своїй діяльності практичний психолог керується Конституцією України; законами України, указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України, наказами та іншими нормативно-правовими актами центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та підпорядкованих їм органів управління освітою; етичним кодексом психолога; правилами і нормами охорони праці та безпеки життєдіяльності, цивільного захисту, пожежної безпеки; статутом і правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти, наказами директора, цією посадовою інструкцією.
- Завдання та обов’язки
- Здійснює психологічний супровід психічного та психологічного розвитку учнів.
- Розробляє та впроваджує розвивальні, профілактичні, просвітницькі, корекційні програми з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей учнів.
- Бере участь в організації освітньої діяльності, що спрямована на всебічний розвиток учнів як особистості, розкриття їх потенціалу.
- Здійснює психологічний супровід адаптації учнів до умов освітнього процесу.
- Сприяє охороні прав учнів згідно з Конвенцією про права дитини, гармонізації стосунків учасників освітнього процесу в закладі освіти.
- Надає консультативну допомогу всім учасникам освітнього процесу з питань навчання, виховання учнів, особистісного та професійного розвитку тощо.
- Сприяє профільному та професійному самовизначенню учнів з урахуванням їхньої підготовки та здібностей, формуванню життєвої компетентності.
- Сприяє пошуку та розвитку обдарованих дітей та формуванню в них соціально-комунікативної компетентності.
- Виявляє й обстежує учнів, які потребують соціально-психологічної корекції, надає їм психологічну допомогу.
- Настановленням і особистим прикладом утверджує в учнів повагу до суспільної моралі та цінностей: правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства.
- Захищає учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації.
- Здійснює первинну профілактику алкоголізму, наркоманії, інших шкідливих звичок серед учнів, агресивної поведінки (булінгу).
- Проводить психологічну експертизу і психолого-педагогічну корекцію асоціальної поведінки, психологічну реабілітацію неповнолітніх.
- Бере участь у роботі комісії з питань соціально-правового захисту дітей.
- Сприяє формуванню психологічної культури учнів, їхніх батьків або законних представників, педагогів.
- Консультує працівників закладу освіти з питань психології організації освітнього процесу та управління ним.
- Сприяє попередженню та профілактиці професійного вигорання педагогічних працівників.
- Бере участь у засіданнях педагогічної ради й методичних об’єднань, психолого-педагогічних консиліумів, семінарів, підготовці і проведенні батьківських зборів, оздоровчих, виховних та інших заходів передбачених освітньою програмою.
- Дотримується педагогічної етики та етичного кодексу психолога, поважає гідність права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу.
- Постійно підвищує свій професійний і загальнокультурний рівні.
- Підвищує кваліфікацію та атестується раз на п’ять років.
- Проходить навчання і перевірку знань з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності раз на три роки.
- Забезпечує охорону життя і здоров’я учнів під час освітнього процесу.
- Дотримується правил і норм охорони праці, цивільного захисту, пожежної безпеки.
- Веде встановлену документацію та належно зберігає її.
- Проходить обов’язкові профілактичні медичні огляди в установленому законом порядку.
- Виконує положення статуту та правила внутрішнього розпорядку закладу освіти.
- Права
Практичний психолог має право:
-
- Вільно обирати й використовувати методики діагностичного та коригувально-розвивального спрямування, навчальні посібники, матеріали.
-
- Брати участь у громадському самоврядуванні та роботі колегіальних органів управління закладу освіти.
- У межах своєї компетенції і в порядку, визначеному статутом закладу освіти, бути присутнім на заходах, які проводять інші педагогічні працівники.
- Надавати адміністрації закладу освіти пропозиції щодо вдосконалення освітнього процесу.
- Ознайомлюватися з документами, що містять оцінку його роботи, надавати щодо них роз’яснення.
- Отримувати від директора та інших працівників закладу освіти підтримку у виконанні обов’язків і реалізації прав, що передбачені цією посадовою інструкцією.
- Обирати освітню програму, форму навчання та суб’єкта підвищення кваліфікації та перепідготовки педагогічних працівників.
- Захищати свої професійну честь та гідність, інтереси і права в усіх інстанціях, зокрема суді.
- Відмовитися виконувати роботу, якщо виникла загроза життю та здоров’ю, до моменту усунення небезпеки.
- Відповідальність
Практичний психолог несе відповідальність за:
-
- Неякісне виконання або невиконання посадових обов’язків, передбачених цією посадовою інструкцією.
- Порушення статуту та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти.
- Заподіяння матеріальної шкоди закладу освіти.
- Порушення правил і норм охорони праці та безпеки життєдіяльності, цивільного захисту й пожежної безпеки, передбачених відповідними правилами та інструкціями.
- Вчинення проступків, не сумісних з роботою на посаді педагогічного працівника.
- Повинен знати
- Закон України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Загальну декларацію прав людини, Конвенцію про права дитини, інші нормативно-правові акти з питань навчання і виховання дітей.
- Загальну, вікову, соціальну, педагогічну, дитячу психологію, психологію особистості; загальну педагогіку; основи дефектології, сексології, психології праці, психодіагностики, психопрофілактики, психотерапії, психогігієни; організацію освіти.
- Форми, методи, засоби ефективного навчання і виховання, діагностики та корекції психічного розвитку дитини.
- Програмно-методичні матеріали і документи щодо обсягу, рівня освіти учнів, вимоги до нормативного забезпечення освітнього процесу.
- Основні напрями і перспективи розвитку освіти, психолого-педагогічної науки.
- Індивідуальні характеристики учнів, соціальні, культурні, психологічні, інші умови їх навчання та виховання.
- Правила і норми охорони праці та безпеки життєдіяльності, цивільного захисту, пожежної безпеки, санітарії та гігієни.
- Порядки надання домедичної допомоги, а також порядок дій у надзвичайних ситуаціях.
- Державну мову відповідно до законодавства про мови в Україні.
- Кваліфікаційні вимоги
- Вища освіта не нижче ступеня магістра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста, належний рівень професійної підготовки; фізичний та психічний стан здоров’я дає змогу виконувати професійні обов’язки в закладі освіти.
- Взаємовідносини (зв’язки) за посадою
Практичний психолог взаємодіє з:
-
- Директором закладу освіти та його заступниками.
- Іншими педагогічними працівниками закладу освіти.
- Медичними працівниками закладу освіти.
- Батьками або іншими законними представниками учнів.
- Фахівцями інклюзивно-ресурсного центру.
- Представниками громадських і благодійних організацій.
- Фахівцями закладів охорони здоров’я та соціального захисту, служб у справах дітей.
З інструкцією ознайомлений (-а): Унгурян М.Ів.