A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Нижньосиньовецький ліцей
Тереблеченської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області

Педрада №6

Дата: 28.05.2025 19:07
Кількість переглядів: 8

Протокол № 6

Засідання педагогічної ради

Нижньосиньовецького ліцею

від   08.05. 2025 р.

Присутні: 21

Відсутні: 3

 

         Порядок денний:

  1. Про  виконання  рішень педради  № 5.
  2. Самооцінювання як процес вивчення та оцінювання ефективності функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти закладу Аналіз анкет.
  3. Сертифікація педагогічних працівників – як зовнішнє оцінювання професійних компетентностей педагогічних працівників.

                                    

Форма педради:   дослідницький  проект.

І. СЛУХАЛИ

1.1 Панчук О.І., директора ліцею, яка  звернула увагу, що на виконання наказу від 02.01. 2025  №02 «Про підготовку та проведення самооцінювання освітніх та управлінських процесів», відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 30.11.2020 № 1480 «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти», від 09 січня 2019 року № 17 «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2019 року за № 250/33221 (із змінами), враховуючи орієнтовні рівні оцінювання якості освітньої діяльності та ефективності внутрішньої системи, що містяться додатку 2 до Методики оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу загальної середньої освіти під час інституційного аудиту, затвердженої наказом Державної служби якості освіти України від 09 січня 2020 року № 01-11/1 (в редакції наказу від 27 серпня 2020 року № 01-11/42), з метою оцінювання дієвості освітніх та управлінських процесів та відстеження динаміки розвитку закладу , у Нижньосиньовецькому ліцеї було затверджено  Програму проведення самооцінювання освітніх та управлінських  процесів . Створено робочу групу з проведення самооцінювання закладу.

1.2. Лерка О.Є.зазначила , що упродовж ІІ семестру 2024-2025р. з метою аналізу стану  сформованості  та функціонування  внутрішньої системи  забезпечення  якості освіти  здійснено самооцінювання навчального закладу.

Тип підходу до самооцінювання - комплексний.

Джерела інформації для формування висновків:

- спостереження за освітнім середовищем , навчальними заняттями;

- анкетування учнів, батьків , учителів.;

- вивчення документації.

Для проведення комплексного оцінювання працювала робоча група :

Робоча група  працювала над дослідженням чотирьох напрямів роботи закладу:

1.      Лерка О.Є., заступник директора з навчально-виховної роботи;

2.      Урсу К.М., заступник директора з виховної роботи;

3.      Гушу А.В., вчитель початкових класів, діловод ліцею;

4.      Дамаскін Л.Г., вчитель біології та хімії, голова профкому;

5.      Гринчук Е.Р., учениця 11 класу, голова учнівської ради.

6.      Тудосій М.В., учениця 9 класу, заступник голови учнівської ради;

7.      Бурла Н.П., голова батьківської ради (за згодою);

  • Освітнє середовище закладу освіти
  • Система оцінювання здобувачів освіти
  • Педагогічна діяльність педагогічних працівників
  • Управлінські процеси закладу освіти

Члени групи були розділені на окремі підгрупи, кожна з яких мала окреме  завдання.

І група- дослідники-  вивчала освітнє середовище закладу. Вона готувала  звіт за результатами самооцінювання   освітнього середовища та здійснювала пошук  шляхів  вдосконалення освітньої діяльності  в процесі розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

 

ІІ. група-аналітики- вивчала  систему оцінювання  здобувачів освіти.

Члени цієї групи  будуть аналізувати :

- Підсумки проведення  анкетування серед  здобувачів освіти щодо системи  оцінювання  їх навчальних досягнень.

- Підсумки проведення анкетування  серед педагогічних працівників щодо системи оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти.

- Підсумки проведення анкетування батьків щодо системи оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти.

 

ІІІ група-педагоги-новатори.

Члени цієї групи вивчатимуть   роботу педагогів школи  щодо використання  сучасних методик., дотримання  академічної доброчесності,   формування ключових компетентностей  і наскрізних умінь  у здобувачів освіти.

 

ІV група-експерти.

Члени цієї групи досліджували управлінську діяльність закладу освіти.

 

ВИСТУПИЛИ:

 

1. Урсу К.М.- заступник директора з виховної роботи , член групи дослідники , яка зазначила,що при оцінюванні першого напряму  члени групи дотримувалися   таких вимог:

 - Забезпечення  комфортних  і безпечних  умов навчання  та праці.

- Створення  освітнього середовища , вільного  від будь-яких форм  насильства  та дискримінації.

- Формування  інклюзивного , розвивального  та мотивуючого  до навчання освітнього простору.

Звичайно, що кожна вимога оцінювалася за допомогою певних  критеріїв ,які видно в таблиці.(узагальнена таблиця і презентація  додається)

2. Лерка О.Є.- член групи  аналітики . Вона проаналізувала підсумки проведення анкетування  серед педагогічних працівників щодо системи оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти   (презентація додається).

3.              - член групи аналітики. Вона проаналізувала

підсумки проведення  анкетування серед  здобувачів освіти щодо системи  оцінювання  їх навчальних досягнень. (Презентація додається).

4.   - голова батьківського комітету, член групи аналітики. Вона проаналізувала підсумки проведення анкетування батьків щодо системи оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти.                                                 ( Презентація додається).

5.         член групи  педагоги- новатори, яка зазначила основні вимоги щодо оцінювання третього напряму "Педагогічна діяльність педпрацівників".А саме:

Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності;

використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти;

 постійне підвищення рівня професійної компетентності та майстерності педагогічних працівників;

 налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти;

організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесност(узагальнена таблиця додається).

6                член групи експерти.

 Дана група досліджувала  4-ий напрям  " Управлінські процеси навчального  закладу".При оцінюванні даного напряму  дотримувалися таких вимог:

 наявність стратегії та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань;

формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм; ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників;

організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму;

 формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.

 

УХВАЛИЛИ:

І напрям

1. Адміністрації школи:

1.1. Вживати заходів щодо розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти, запровадження щорічного самооцінювання освітніх та управлінських процесів.

1.2. Дотримуватись санітарних вимог щодо облаштування та утримання приміщень школи (належний повітряно-температурний режим в кабінетах, чистота в навчальних кабінетах, спортивній залі, їдальні, належне утримання туалетних кімнат).

1.3. Забезпечувати  належне освітлення  коридорів ліцею  згідно з санітарними нормами.  

1.4. Забезпечувати в туалетних кімнатах безперебійну подачу засобів гігієни (туалетний папір, мило).

1.5. З метою створення безпечних і нешкідливих умов навчання та праці і створення нового сучасного освітнього простору провести поточні ремонтні роботи у ліцеї.

1.6. Модернізувати  шкільний  харчоблок  їдальні

1.7. Повідомляти правоохоронні органи та службу у справах дітей у випадку виявлення фактів булінгу чи іншого насильства у школі.

 

2.Педагогічним працівникам:

2.1. Неухильно дотримуватися правил внутрішнього розпорядку, норм педагогічної етики та поваги до гідності й прав здобувачів освіти;

 2.2. Активно формувати в учасників освітнього процесу свідому громадянську позицію;

2.3. Брати участь у розробці документів, які визначають стратегію розвитку закладу освіти, регламентують роботу освітнього закладу;.

3. Класним керівникам:

3.1. Продовжити роботу з попередження булінгу та інших форм насилля, створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять;

 3.2. Розробити разом з учнями "Кодекс честі в навчанні", "Правила поведінки учнів";

 3.3. Ознайомити учнів з планом заходів із запобігання та протидії булінгу;

 3.4. Приділяти більшу увагу позакласній роботі з учнями, проводити заходи для згуртування класного колективу.

 

4. Соціально-психологічній службі школи:

4.1. Здійснювати належну системну роботи з адаптації та інтеграції учнів і педагогів до освітнього процесу;

4.2. Систематично проводити роботу з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству шляхом діагностування, індивідуальної роботи, проведенню тренінгових занять;

4.3. Продовжувати профілактично-просвітницьку, корекційно розвивальну роботу з учасниками освітнього процесу;

 4.4. Підготувати буклети, пам’ятки на теми: "Що робити, якщо ваша дитина – агресор", "Як батькам і школі запобігти булінгу", "Як допомогти дитині, яка стала жертвою булінгу", "Як допомогти дитині, яка стала жертвою кібербулінгу".

 

5. Бібліотекарю школи Тінку Н.Г.

5.1. Здійснювати пошук проєктів та взяти в них участь з метою залучення коштів для осучаснення бібліотеки та створення нового освітнього простору;

 5.2.. Здійснити інвентаризацію підручників .

 

 

6Педагогам- організаторам Лерка О.І. та Стратулат І.М.

7.1. Розробити інформаційні стенди "Правила для учнів", "Академічна доброчесність", "Стоп булінг" тощо та розмістити їх у коридорах школи.

 

ІІ. Напрям

 1. Адміністрації школи:

 1.1. Спрямувати роботу педагогічної ради школи на реалізацію компетентнішого підходу в освітньому процесі, формування наскрізних умінь і навичок та ключових компетентностей здобувачів освіти, впровадження передового  педагогічного досвіду та інновацій педагогічних працівників, використання особистісно-орієнтованого підходу до роботи з учнями, формування і реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти.

1.2. За підсумками проведення самооцінювання закладу освіти, розглянути на засіданнях методичних об’єднань питання щодо удосконалення системи оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з впровадженням елементів формувального оцінювання, формуванням позитивної мотивації та відповідального ставлення до навчання, оволодіння навиками самооцінювання та взаємооцінювання здобувачами освіти.

 1.3. Організувати проведення навчально-методичних заходів з обговоренням проблемних питань впровадження педагогічними працівниками в освітній процес елементів формувального оцінювання на базовому середньому та профільному рівнях навчання на компетентнісних засадах, дотриманні педагогіки партнерства, принципів академічної доброчесності та ознайомлювати з ними здобувачів освіти та батьків;

 

2. Педагогічним працівникам:

2.1. Систематично інформувати учнів та їхніх батьків про критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, проводити роз’яснювальну роботу з цього питання; оприлюднювати критерії оцінювання навчальних досягнень учнів шляхом розміщення на інформаційних стендах в класних кабінетах.

2.2. Продовжувати розробляти адаптовані до критеріїв оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти рекомендованих МОН України, критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти відповідно до кожного виду роботи та виду їх діяльності чітко формулювати зміст завдань, пояснювати специфіку їх виконання, активізувати причинно -наслідкові зв’язки, залучати учнів до розробки критеріїв оцінювання окремих видів робіт та оприлюднювати їх на інформаційних стендах у навчальних кабінетах, вебсайті ліцею.

 2.3. Оцінювати діяльність учнів з обґрунтуванням виставлених оцінок та ознайомлювати з ними здобувачів освіти, батьків, аналіз допущених помилок, визначення шляхів покращення результатів навчання, заохочення для подальшого навчання; не допускати випадків виставлення оцінок без коментарів.

 2.4. Застосовувати інформаційно-комунікаційні технології (онлайн-сервіси та платформи, мобільні додатки для створення опитувань, тестів, інтерактивних вправ тощо), що активізують пізнавальний інтерес учнів.

2.5. Застосовувати диференційований підхід при складанні завдань, пропонувати більше завдань, на які не можна знайти готової відповіді в інформаційних джерелах; розробляти індивідуальні та творчі завдання для учнів, давати різнорівневі та творчі домашні завдання, які сприяють оволодінню учнями ключовими компетентностями та запобігають списуванню.

326. Для учнів 5 класів більш широко використовувати формувальне оцінювання, що допоможе відстежити та проаналізувати особистісний поступ учнів, частіше використовувати прийоми самооцінювання, взаємооцінювання та чітко формулювати критерії взаємооцінювання.

2.7. Розробляти індивідуальні освітні траєкторії для забезпечення прогресу дитини.

3. Класним керівникам 1-11 класів запрошувати на батьківські збори вчителів-предметників для ознайомлення специфіки викладання предмета та критеріїв його оцінювання.  

 

ІІІ. Напрям

Заступнику  директора школи з навчально- виховної  роботи Лерка О.Є.

1.Активізувати роботу вчителів щодо формування та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій учнів;

2.Активізувати діяльність вчителів щодо публікацій матеріалів з професійної тематики та методичних розробок;

3.Активізувати роботу вчителів щодо залучення учнів до науково-дослідницької роботи.

 

Педагогічним працівникам:

  Активізувати роботу з обдарованими учнями.

 

ІV. Напрям

Адміністрації школи

1. Вдосконалювати  систему управлінських процесів.

2.  Поліпшити моніторинг виконання поставлених цілей і завдань,

3. Формувати відносини довіри, прозорості дотримання етичних норм, ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку;

4.Організовувати освітній процес на засадах людиноцентризму, приймати управлінські рішення на основі конструктивної співпраці, взаємодії закладу з місцевою громадою, політики академічної доброчесності.

 

 

Голова засідання                                   Олена ПАНЧУК

Секретар  засідання                              Алла ПЕДУРАРУ

                                  



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень