Посадова інструкція соціального педагога
Дата: 12.02.2024 19:33
Кількість переглядів: 245
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ
Голова ПК Директор ліцею
__________ Дамаскін Л.Г. __________ Олена Панчук
Посадова інструкція № 30
Соціальний педагог
- Загальні положення
- Посада педагога соціального належить до посад педагогічних працівників.
- Педагога соціального призначає на посаду і звільняється з неї наказом директор Нижньосиньовецького ліцею (далі – директор ліцею) за погодженням із з дотриманням вимог чинних нормативно-правових актів про працю.
- Основні функції соціального педагога – забезпечує соціально-педагогічний патронаж, що сприяє взаємодії закладу освіти, сімʼї і суспільства у вихованні учнів, їх адаптації до умов соціального середовища; надає консультативну допомогу за запитами батьків, інших законних представникам учнів.
- Педагог соціальний підпорядковується директору з усіх питань діяльності.
- У своїй діяльності педагог соціальний керується Конституцією України; законами України, указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, наказами й іншими нормативно-правовими актами центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та підпорядкованих їм органів управління освітою; Етичним кодексом спеціалістів із соціальної роботи України; правилами і нормами охорони праці та безпеки життєдіяльності, цивільного захисту, пожежної безпеки; статутом і правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти; цією посадовою інструкцією.
- Завдання та обов’язки
- Забезпечує соціально-педагогічний супровід учнів, учнівських колективів та мікрогруп, які потребують піклування чи перебувають у складних життєвих обставинах.
- Здійснює посередництво між закладом освіти, сім’єю, громадськістю, організує їх взаємодію задля створення умов для всебічного розвитку дітей та підлітків як особистостей, забезпечення їхнього добробуту в мікросоціумі.
- Вивчає та аналізує соціальні умови розвитку учнів, мікроколективу (класу), учнівського колективу в цілому, неформальних молодіжних об’єднань.
- Досліджує вплив на учнів мікросередовища, сім’ї, особливості сімейного виховання, рівень позитивного виховного потенціалу в мікросоціумі, виявляє джерела негативного впливу.
- Бере участь у плануванні і реалізації завдань соціалізації дітей, адаптації їх у новому колективі і соціальному середовищі.
- Здійснює індивідуальну діагностику та корекцію за запитом учасників освітнього процесу за письмової згоди батьків або інших законних представників.
- Виявляє інтереси і потреби, труднощі та проблеми, відхилення у поведінці учнів.
- Прогнозує на основі спостережень і досліджень посилення негативних чи позитивних соціальних впливів на розвиток особистості учня або групи учнів.
- Прогнозує результати освітнього процесу з огляду на основні чинники становлення особистості учня.
- Визначає завдання, форми, методи соціально-педагогічної роботи з учнями, способи розв’язання особистих та соціальних проблем з використанням сучасних освітніх технологій, цифрових освітніх ресурсів.
- Здійснює просвітницьку та профілактичну роботу серед учасників освітнього процесу з питань запобігання та протидії домашньому насильству, зокрема стосовно дітей та за участю дітей, злочинності, алкоголізму, наркоманії тощо.
- Консультує педагогічних працівників, батьків, інших законних представників дітей з питань соціальної педагогіки.
- Організовує різні види соціально значимої діяльності учнів та дорослих, заходи, спрямовані на розвиток соціальних ініціатив, реалізацію соціальних проектів і програм, бере участь у їх розробленні та затвердженні.
- Залучає до культурно-освітньої, профілактично-виховної, спортивно-оздоровчої, творчої роботи громадські організації, творчі спілки, окремих громадян.
- Настановленням і особистим прикладом утверджує в учнів повагу до суспільної моралі й цінностей: правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства.
- Захищає дітей від будь-яких видів і форм насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації. Представляє їхні інтереси у правоохоронних і судових органах.
- Вживає заходів для профілактики правопорушень, побутового, дорожньо-транспортного травматизму серед дітей.
- Переконує учнів у доцільності дотримуватися соціально значимих норм та правил поведінки, вести здоровий спосіб життя.
- Дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію молоді.
- Формує демократичну систему взаємин у підлітковому середовищі, а також серед дітей і дорослих.
- Дотримується педагогічної етики, поважає гідність права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу.
- Бере участь у засіданнях педагогічної ради та методичних об’єднань, роботі психолого-педагогічних консиліумів та семiнарiв.
- Веде встановлену документацію та належно зберігає її.
- Постійно підвищує свій професійний і загальнокультурний рівні, педагогічну майстерність.
- Підвищує кваліфікацію та атестується раз на п’ять років.
- Проходить навчання і перевірку знань з питань безпеки життєдіяльності раз на три роки.
- Дотримується правил і норм з охорони праці та безпеки життєдіяльності, цивільного захисту, пожежної безпеки.
- Проходить обов’язкові профілактичні медичні огляди в установленому законом порядку.
- Виконує положення статуту та правила внутрішнього розпорядку закладу освіти.
- Права
Соціальний педагог має право:
-
- Обирати та використовувати програми, навчально-методичну літературу, затверджені в установленому порядку, педагогічно доцільні форми, методи і засоби роботи з дітьми.
- Брати участь у громадському самоврядуванні та роботі колегіальних органів управління закладу освіти.
- Бути членом професійної спілки та інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законом.
- Ознайомлюватися з документами, що містять оцінку його роботи, надавати щодо них роз’яснення.
- Надавати керівництву закладу освіти пропозиції щодо вдосконалення освітнього процесу.
- Здійснювати індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку тощо) діяльність за межами закладу освіти.
- Отримувати від директора та інших працівників закладу освіти підтримку у виконанні обов’язків і реалізації прав, що передбачені цією посадовою інструкцією.
- Підвищувати кваліфікацію.
- Обирати освітню програму, форму навчання та суб’єкта підвищення кваліфікації й перепідготовки педагогічних працівників.
- Захищати професійну честь та гідність, інтереси і права в усіх інстанціях, зокрема суді.
- Відмовитися виконувати роботу, якщо виникла загроза життю та здоров’ю, до моменту усунення небезпеки.
- Відповідальність
Педагог соціальний несе відповідальність за:
-
- Неякісне виконання або невиконання посадових обов’язків, що передбачені цією посадовою інструкцією.
- Порушення статуту та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти.
- Заподіяння матеріальної шкоди закладу освіти.
- Порушення правил і норм охорони праці та безпеки життєдіяльності, цивільного захисту, пожежної безпеки, передбачених відповідними правилами та інструкціями.
- Застосування методів виховання, пов’язаних з фізичним чи психічним насильством над особистістю дитини.
- Вчинення проступків, не сумісних з роботою на посаді педагогічного працівника.
- Повинен знати
- Закон України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Загальну декларацію прав людини, Конвенцію про права дитини, інші законодавчі і нормативно-правові акти та документи з питань навчання і виховання.
- Вікову, педагогічну, соціальну психологію.
- Етику, естетику, педагогічну деонтологію, основи права, екології.
- Методологічні принципи, закономірності, зміст, методи та форми виховання.
- Інноваційні процеси та технології освітньої роботи в закладі освіти.
- Особливості профілактики девіантної поведінки учнів різного віку, негативних явищ у підлітковому середовищі, проблеми статево-рольової соціалізації особистості.
- Форми і методи роботи в середовищі сімʼї, у позашкільних закладах, за місцем проживання.
- Основи валеології, зміст, форми та методи організації здорового способу життя дітей та учнів різного віку.
- Специфіку роботи у загальноосвітніх школах-інтернатах, спеціальних, санаторних школах та школах соціальної реабілітації.
- Сучасний стан і тенденції розвитку дитячих, підліткових спілок, рухів, організацій тощо та їхній вплив на особистість.
- Функції, права системи державних інститутів, установ, громадських організацій у галузі освіти, навчання та виховання молодого покоління.
- Культурні, економічні, демографічні, екологічні особливості соціального середовища, в якому організовує роботу.
- Правила і норми охорони праці, безпеки життєдіяльності, цивільного захисту, пожежної безпеки, санітарії та гігієни.
- Порядки надання домедичної допомоги, а також порядок дій у надзвичайних ситуаціях.
- Державну мову відповідно до чинного законодавства про мови в Україні.
- Кваліфікаційні вимоги
- Педагог соціальний має вищу освіту зі спеціальності «соціальна педагогіка», «соціальна робота», професійно компетентний, забезпечує нормативні вимоги до рівня навчально-виховної роботи у соціальному середовищі, відповідає загальним етичним та культурним вимогам для педагогічних працівників.
- Педагог соціальний із кваліфікаційною категорією «спеціаліст» має повну вищу педагогічну освіту (за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра) зі спеціальності «соціальна педагогіка». Він знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології; використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси в освітньому процесі; вміє розв’язувати педагогічні проблеми, встановлювати контакт з учнями, батьками, колегами; дотримується педагогічної етики, моральних норм.
- Педагог соціальний із кваліфікаційною категорією «спеціаліст другої категорії» відповідає вимогам, встановленим для працівників з кваліфікаційною категорією «спеціаліст», та постійно вдосконалює свій професійний рівень; використовує диференційований та індивідуальний підхід до учнів; володіє сучасними освітніми технологіями, методичними прийомами, педагогічними засобами, різними формами соціально-педагогічної роботи; впроваджує інноваційні технології у освітньому процесі; обізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту; користується авторитетом серед колег, учнів та їхніх батьків.
- Педагог соціальний із кваліфікаційною категорією «спеціаліст першої категорії» відповідає вимогам, встановленим для працівників з кваліфікаційною категорією «спеціаліст другої категорії», та використовує методи компетентнісно орієнтованого підходу до організації освітнього процесу; володіє технологіями творчої педагогічної діяльності; упроваджує передовий соціально-педагогічний досвід; уміє аргументувати свою позицію.
- Педагог соціальний із кваліфікаційною категорією «спеціаліст вищої категорії» відповідає вимогам, встановленим для працівників з кваліфікаційною категорією «спеціаліст першої категорії», та володіє інноваційними освітніми методиками і технологіями, активно використовує та поширює їх у професійному середовищі; володіє широким спектром стратегій виховання; продукує оригінальні, інноваційні ідеї; вносить пропозиції щодо вдосконалення соціально-педагогічної діяльності у закладі освіти.
- Взаємовідносини (зв’язки) за посадою
Педагог соціальний взаємодіє з:
-
- Директором закладу освіти та його заступниками.
- Іншими педагогічними працівниками закладу освіти.
- Дитячими, молодіжними об’єднаннями та групами.
- Батьками, іншими законними представниками учнів.
- Представниками громадських і благодійних організацій.
- Фахівцями закладів охорони здоров’я та соціального захисту, служб у справах дітей.
- Органами місцевого самоврядування.
З інструкцією ознайомлений (-а): Унгурян М.Ів.