Посадова інструкція вчителя-логопеда
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ
Голова ПК Директор ліцею
__________ Дамаскін Л.Г. __________ Олена Панчук
Посадова інструкція № 21
Вчителя-логопеда
- Загальні положення
- Посада вчителя-логопеда належить до посади педагогічних працівників.
- Педагога соціального призначає на посаду і звільняється з неї наказом директор Нижньосиньовецького ліцею (далі – директор ліцею) за погодженням із з дотриманням вимог чинних нормативно-правових актів про працю.
- Педагог соціальний підпорядковується директору з усіх питань діяльності.
- Посадову інструкцію розроблено на основі кваліфікаційної характеристики учителя-логопеда та Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положення про логопедичні пункти системи освіти.
- Працює в режимі встановленого йому за тарифікацією тижневого навантаження відповідно до розкладу навчальних занять та тимчасових змін до нього, бере участь в обов’язкових планових загальношкільних заходах.
- У канікулярний період залучається адміністрацією ліцею до педагогічної, методичної чи організаційної роботи в межах часу, який не перевищує тижневого навантаження.
- Може бути залученим до викладання спецкурсів, ведення факультативів, гуртків.
- Може викладати інші предмети після проходження курсової підготовки з даних предметів.
- На час відпустки, тимчасової непрацездатності (відсутності на роботі з інших причин) обов’язки вчителя-логопеда може виконувати інший педагогічний працівник з відповідною освітою.
- У роботі керується такими нормативними документами: Конституцією України, Законом України «Про освіту», Законом України «Про загальну середню освіту», Указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України та органів управління освітою всіх рівнів з питань навчання та виховання учнів, трудовим законодавством, правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і протипожежної охорони, а також Статутом, локальними правовими актами ліцею (в тому числі Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами й розпорядженнями директора, цими Посадовими обов’язками), колективним трудовим договором. Дотримується Конвенції про права дитини.
2. Завдання та обов’язки
-
- Планує, проводить навчальну, виховну, корекційно-розвиткову, реабілітаційну роботу з дітьми, які мають вади у фізичному або розумовому розвитку. Забезпечує умови для засвоєння ними відповідних навчальних та корекційно-розвиткових програм з урахуванням порушень, вікових, індивідуальних особливостей дітей, сприяє їх соціальній реабілітації та адаптації, профорієнтації.
- Вивчає і фіксує динаміку розвитку дітей, виробляє оптимальну педагогічну стратегію, проектує шляхи навчання, виховання, реабілітації та соціальної адаптації кожної дитини.
- Обирає ефективні форми, методи, засоби навчально-виховного, корекційно-реабілітаційного процесу.
- Дотримується педагогічної етики, поважає гідність дитини, учня, захищає її від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігає шкідливим звичкам, пропагує здоровий спосіб життя.
- Вимагає від учнів дотримання статуту освітньої установи.
- Контролює забезпечення здорових і безпечних умов навчання, виховання, праці.
- Підтримує зв’язки з батьками, надає їм консультативну педагогічну допомогу з питань освіти, фізичного і психічного розвитку їх дітей.
- Систематично підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру.
- Використовує різноманітні ефективні форми, прийоми й методи навчання.
- Застосовує в своїй діяльності сучасні технічні засоби навчання, ІКТ.
- Веде в установленому порядку шкільну документацію. Забезпечує підготовку та подання звітної документації встановленого зразка.
- Виконує правила і дотримується норм охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, забезпечує охорону життя і здоров'я учнів під час навчально-виховного процесу.
- Оперативно повідомляє дирекцію ліцею про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання першої долікарської допомоги.
- Чергує відповідно до графіку чергувань на перервах між заняттями, а також за 20 хв. до початку і протягом 20 хв. після закінчення занять
- Проходить обов’язкове періодичне медичне обстеження.
- Відповідає за стан закріпленого за ним навчального кабінету або іншого приміщення, наочності, навчально-методичного забезпечення.
- Організовує поповнення кабінету обладнанням, приладами та іншими матеріалами, приймає матеріальні цінності (крім меблів) під відповідальність на збереження на підставі відповідних документів, забезпечує зберігання підзвітного майна. Бере участь в інвентаризації та списуванні майна кабінету;
- Дотримується Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку ліцею, умов трудового договору та інших правових актів ліцею.
- Бере участь у роботі педагогічної ради ліцею і нарадах, які проводяться адміністрацією ліцею.
- Проходить чергову атестацію у порядку передбаченому МОН.
- Проходить періодичні медичні огляди.
3. Права
Самостійно обирати форми, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров’я учнів.
-
- Брати участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів, органів самоврядування ліцею, в заходах, пов’язаних з організацією освітньої роботи.
- Обирати форми та здійснювати підвищення своєї кваліфікації; навчатися у вищих навчальних закладах і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
- Проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;
- Проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу.
- Вносити керівництву ліцею пропозиції щодо поліпшення освітньої роботи.
4. Відповідальність
Несе відповідальність:
-
- За неналежне виконання або невиконання обов’язків, визначених цією посадовою інструкцією.
- За порушення трудової дисципліни.
- За вчинення проступків, не сумісних з роботою на посаді педагогічного працівника.
- За заподіяння матеріальної шкоди навчальному закладу.
- За неналежне виконання вимог, визначених статутом та правилами внутрішнього трудового розпорядку.
- За систематичне порушення Статуту ліцею, Правил внутрішнього трудового розпорядку, невиконання посадових обов’язків, умов трудового договору звільняється з роботи згідно із законодавством України.
5. Повинен знати
5.1. Конституцію України; Закони України; акти Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо освітньої галузі.
5.2. Накази та розпорядження Міністерства освіти і науки України; Декларацію прав і свобод людини; Конвенцію ООН про права дитини,інші нормативно-правові акти, що регламентують освітню діяльність в загальноосвітньому закладі.
5.3. Мати знання в обсязі вищої педагогічної освіти зі спеціальності «Корекційна освіта (за нозологіями)» (логопедія, сурдопедагогіка, тифлопедагогіка, олігофренопедагогіка); цілі, принципи, зміст навчання, виховання, корекції, реабілітації дітей з фізичними або розумовими вадами; загальні та спеціальні психолого-педагогічні дисципліни, анатомо-фізіологічні та клінічні основи дефектології, психофізіологію розвитку аномальних дітей; програмно-методичні документи і матеріали для роботи з дітьми, які мають фізичні або розумові вади; ефективні методи, форми, принципи, прийоми, засоби корекційно-розвиткового навчання і виховання, індивідуальні характеристики учнів; вимоги до оснащення та обладнання навчальних кабінетів, класів; організацію управління, нормативне забезпечення, соціальні, культурні, інші умови діяльності освітніх установ дефектологічного профілю; сучасні досягнення педагогічної дефектологічної науки і практики, Конвенції про права дитини та права інвалідів, Закони України в галузі освіти, підзаконні, нормативно-правові акти та документи з питань навчання та виховання дітей з аномаліями у розвитку.
5.4. Основи роботи з текстовими редакторами, електронними таблицями, електронною поштою та браузерами, мультимедійним обладнанням.
5.4. Правила внутрішнього трудового розпорядку ліцею; правила з охорони праці та пожежної безпеки.
6. Взаємовідносини (зв’язки) за посадою
Для реалізації своїх обов’язків взаємодіє із:
-
- Педагогічними працівниками навчального закладу.
- Адміністрацією навчального закладу.
- Логопедичними пунктами системи освіти.
- Органами охорони здоров’я.
- У період канікул, що не співпадають з відпусткою, учитель-логопед залучається адміністрацією ліцею до педагогічної, методичної або організаційної роботи у межах часу, що не перевищує навчального навантаження до початку канікул.
- Учитель-логопед замінює у визначеному порядку тимчасово відсутніх педагогів на умовах погодинної оплати і за тарифікацією (залежно від терміну заміни).
- Одержує від дирекції матеріали нормативно-правового та організаційно-методичного характеру, під розписку знайомиться з відповідними документами.
- Систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетенції, з педагогічними працівниками ліцею (завідуючим кабінетом, керівником методичного осередку, класними керівниками) та дирекцією ліцею.
- Самостійно планує свою навчальну роботу на півріччя, погоджує планування із керівником методичного осередку, заступником директора з навчальної роботи та подає на затвердження директорові НВР у визначені терміни.
- Не менше 2 разів на рік проходить інструктаж з питань охорони праці і безпеки життєдіяльності. У своїй роботі у вирішенні питань організації освітнього процесу безпосередньо підпорядкований заступнику директора з навчальної роботи, відповідальному за викладання предмета.
- Надає заступникові директора з навчальної роботи передбачену звітність за семестр та за рік.
7. Кваліфікаційні вимоги
-
- Вчитель-логопед із кваліфікаційною категорією «спеціаліст» має повну вищу педагогічну освіту (за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра), як правило, зі спеціальності «корекційна освіта», «дефектологія (логопедія)»; здатний забезпечувати засвоєння учнями навчально-корекційних програм; знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології; знає теоретичні основи та сучасні досягнення логопедії; використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси у навчально-виховному процесі; вміє вирішувати педагогічні проблеми, установлювати контакт з учнями, батьками, колегами; дотримується педагогічної етики, моральних норм.
- Вчитель-логопед із кваліфікаційною категорією «спеціаліст другої категорії» відповідає вимогам, встановленим до працівників з кваліфікаційною категорією «спеціаліст», та постійно вдосконалює свій професійний рівень; застосовує диференційований та індивідуальний підхід до учнів; володіє сучасними освітніми технологіями, методами корекційної роботи, різними формами роботи з учнями/вихованцями; застосовує інноваційні технології у навчально-виховному процесі; обізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту; користується авторитетом серед колег, учнів та їхніх батьків.
- Вчитель-логопед із кваліфікаційною категорією «спеціаліст першої категорії» відповідає вимогам, встановленим до працівників з кваліфікаційною категорією «спеціаліст другої категорії», та використовує методи компетентнісно орієнтованого підходу до організації навчально-корекційного процесу; володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням характеру мовленнєвих порушень дітей, їхніх здібностей; упроваджує перспективний педагогічний досвід; формує навички самостійно працювати над розвитком свого мовлення, над подоланням мовленнєвих порушень; лаконічно, образно і виразно подає матеріал; уміє аргументувати свою позицію.
- Вчитель-логопед із кваліфікаційною категорією «спеціаліст вищої категорії» відповідає вимогам, встановленим до працівників з кваліфікаційною категорією «спеціаліст першої категорії», та володіє інноваційними навчально-корекційними методиками й технологіями, активно використовує їх та поширює у професійному середовищі; володіє широким спектром стратегій навчання; продукує оригінальні, інноваційні ідеї; застосовує нестандартні форми проведення занять; вносить пропозиції щодо вдосконалення навчально- виховного процесу в навчальному закладі.
8.Взаємовідносини
(зв’язки) за посадою
Для реалізації своїх обов’язків взаємодіє із:
-
- Педагогічними працівниками навчального закладу.
- Адміністрацією навчального закладу.
- Логопедичними пунктами системи освіти.
- Органами охорони здоров’я.
- У період канікул, що не співпадають з відпусткою, учитель-логопед залучається адміністрацією ліцею до педагогічної, методичної або організаційної роботи у межах часу, що не перевищує навчального навантаження до початку канікул.
- Учитель-логопед замінює у визначеному порядку тимчасово відсутніх педагогів на умовах погодинної оплати і за тарифікацією (залежно від терміну заміни).
- Одержує від дирекції ліцею матеріали нормативно-правового та організаційно-методичного характеру, під розписку знайомиться з відповідними документами.
- Систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетенції, з педагогічними працівниками ліцею (завідуючим кабінетом, керівником методичного осередку, класними керівниками) та дирекцією ліцею.
- Самостійно планує свою навчальну роботу на півріччя, погоджує планування із керівником методичного осередку, заступником директора з навчальної роботи та подає на затвердження директорові ліцею у визначені терміни.
- Не менше 2 разів на рік проходить інструктаж з питань охорони праці і безпеки життєдіяльності. У своїй роботі підзвітний директорові ліцею, а у вирішенні питань організації освітнього процесу безпосередньо підпорядкований заступнику директора з навчальної роботи, відповідальному за викладання предмета.
- Надає заступникові директора з навчальної роботи передбачену звітність за семестр та за рік.
З інструкцією ознайомлений (-а): Мітран Н.Г.